Izvairies no bieži pieļautām kļūdām mājas lapas izveidē

Mājas lapas izveides procesā galvenā uzmanība tiek pievērsta mājas lapas vizuālajai un saturiskajai pusei. Tiek domāts, par vietnes lietojamību, lai vietnes saturs būtu sakārtots un intuitīvi pieejams lietotājam. Taču bieži vien, tiek pilnīgi aizmirsts par pamatlietām, kas saistītas ar vietnes optimizāciju meklētājsistēmām. Tāpēc šoreiz pievērsīsimies tām kļūdām vai nepilnībām, kuras tiek piemirstas, taču ir ļoti būtiskas vietnes izveidē, pat tad, ja mājas lapas īpašnieks, pašreiz, nevēlas vietni optimizēt meklētājsistēmām.

Nepieļauj šīs kļūdas, pat tad, ja nevēlies optimizēt vietni:

  • neaizpildīti title, description un keywords tagi;
  • identisks title un meta tagu saturs visām sadaļām;
  • niecīgs vai pārkopēts saturs;
  • nav veikta pāradresācija ar www un bez www (jāizvēlas ir viens variants – vietnes adresi ierakstot ar www, vai bez www, bet no otra jāveic pāradresācija);
  • viena un tā pati mājas lapa funkcionē zem vairākiem domēniem bez pāradresācijas (ja uzņēmuma īpašumā ir vairāki domēni, bet zem katra domēna atšķirīgu mājas lapu uzņēmums nevēlas veidot, ir jāizvēlas viens galvenias domēns, uz kuru jāveic pāradresācija no pārējiem domēniem)
  • netiek dota iespēja pāriet uz sarta lapu no apakšsadaļām (šī ir ne tikai vietnes optimizācijas kļūda, bet arī ļoti nopietna vietnes lietojamības kļūda).

Diemžel, dažas jaunās vietņu izveides tendences neiet pārī ar SEO. Jo īpaši te jāakcentē one-page tipa vietnes, kas piemērotas mobilajām ierīcēm. Liekas, ka šo vietņu veidotāji un šis tendences atbalstītāji, pilnīgi ir aizmirsuši par SEO, vai arī tiem nav par to ne mazākās jausmas. Vietni, kuras viss saturs ir izvietots zem vienas adreses (saites), nav iespējams optimizēt pat zem vidējas konkurences atslēgas vārdiem, nerunājot par atslēgas vārdiem no augstā plauktiņa.

Apkopojot – optimizācijas pamatu pamati ir jāņem vērā katras mājas lapas izveides procesā, pat, ja vietne netiek optimizēta un virzīta zem konkrētiem atslēgas vārdiem meklētājsistēmās.